Varsan kevätkokous siirtyy

9.4.2020

Ratsastusseura Varsan johtokunta on päättänyt, että seuran sääntömääräinen huhtikuun kevätkokous siirretään myöhempään ajankohtaan koronavirustilanteen johdosta.

Varsa seuraa päätöksessä sekä valtiovallan linjauksia ja että Olympiakomitean suosituksia kokoontumisten järjestämisestä. Uutta ajankohtaa kevätkokoukselle selvitetään vallitsevan tilanteen mukaan.

Suomen Olympiakomitean suositus on, että sääntömääräinen kokous voidaan siirtää säännöissä määrättyä aikaa myöhemmäksi, jos sen pitämisen arvioidaan aiheuttavan terveydelle vaaraa. Suosituksen lähtökohta on se, että terveyden suojaaminen on vahvempi arvo, kuin yhdistyksen sääntöjen määräys kokouksen pitoajasta. Lisäksi yhdistysdemokratian näkökulmasta ei ole perusteltua järjestää kokousta sellaisena ajankohtana, jolloin jäsenet eivät voi osallistua kokoukseen.