Urheiluhevosen hyvinvointi - Tanja Pehkonen 13.2.

25.1.2024

TI 13.2. klo 18, MYH Horsesin maneesin katsomo

Kilpahevosen suorituksia mitataan kilparadalla, joten on erityisen tärkeää huolehtia sen hyvinvoinnista parhaan mukaan. Hevosen perusterveydenhuollosta huolehtimalla välttyy monelta ikävältä yllätykseltä. Tarvittaessa voidaan pohtia eläinlääkärin kanssa ratkaisuja myös ruokintaan, kengitykseen ja liikuntaan tai muuhun terveydelliseen pulmaan liittyen.

Urheiluhevosen ennaltaehkäisevään terveydenhuoltoon kuuluu säännöllinen eläinlääkärin suorittama hevosen arviointi liikkeessä, jotta mahdollisiin ongelmiin päästään puuttumaan varhaisessa vaiheessa ja selvitään vähäisin hoidoin. Myös kisakalenteria voidaan suunnitella yhdessä eläinlääkärin kanssa, jos hevosella on joitakin vaivoja.

Tanja Pehkonen,Eläinlääkäri

Tanja valmistui eläinlääkäriksi Kööpenhaminassa vuonna 2007. Erityisen kiinnostuksen kohteiksi ovat muodostuneet kirurgian lisäksi ontumatutkimukset ja hevosen suorituskykyyn liittyvät ongelmat. Valmistumisensa jälkeen Tanja työskenteli ensin 4 vuotta Ruotsin kenttämaajoukkueen eläinlääkärin Staffan Lidbeckin klinikalla ja sen jälkeen Hallands Djursjukhusissa. Vuonna 2012 Tanja siirtyi töihin Tampereen Hevosklinikalle. Tämän lisäksi hän on työskennellyt Laukaan hevosklinikalla vuodesta 2022 ja toimii Suomen kenttäratsastusmaajoukkueen eläinlääkärinä. Tanjalla on omaakin kilpailutaustaa sekä koulu- että kenttäratsastuspuolella.

Hinta:
Varsan jäsenet 5 €, Team Varsalaiset maksutta. Muiden seurojen jäsenet 10 €. Maksut käteisellä tai MobilePay.
Kahvi- ja mehutarjoilu.

Ilmoittautumiset 11.2.2024 mennessä ratsastusseuravarsa@gmail.com.